Unit Pentadbiran & Kemudahan Am adalah diketuai oleh Timbalan Pendaftar dan dibantu oleh Penolong
Pendaftar Kanan, Penolong Pendaftar, Pen. Peg. Tadbir, Pembantu Tadbir, Pembantu Operasi, Pekerja Am,
Pekerja Dobi. Pengurusan dan pengoperasian Unit Pentadbiran & Kemudahan Am adalah berdasarkan Objektif
Kualiti yang ditetapkan, iaitu:-
1) PENTADBIRAN
* Memproses permohonan pembelian dalam tempoh sepuluh (10) hari bekerja setelah dokumen
pembelian lengkap dan mendapat kelulusan pihak pengurusan Hospital USM.
2) PENGURUSAN ASET
* Memproses permohonan perakuan tidak ekonomi dibaiki bagi aset dan peralatan komputer untuk
pelupusan dalam tempoh lima (5) hari bekerja selepas permohonan diterima.
3) PERKHIDMATAN DOBI
* Membekalkan linen bersih kepada Wad, Klinik, Unit dan Jabatan dalam tempoh dua belas (12) jam
selepas terima linen kotor untuk dicuci.
FUNGSI, TUGAS & TANGGUNGJAWAB:
Antara Fungsi, Tugas & Tanggungjawab Unit Pentadbiran & Kemudahan Am ialah:-
1. PERKHIDMATAN PEROLEHAN & KEWANGAN
2. PERKHIDMATAN STOR ALAT TULIS
3. PERKHIDMATAN MEL BERPUSAT
4. PERKHIDMATAN PENGURUSAN ASET
5. PERKHIDMATAN DOBI
6. PERKHIDMATAN SUMBER MANUSIA
7. PERKHIDMATAN PENERBITAN & PERCETAKAN